یادداشتهای یک طلبه از درس های آیت الله صفایی

کپی بدون ذکر منبع جایز نیست
۱۰ بهمن ۹۳ ، ۱۳:۳۳

درس اخلاق 1393/10/11


سخنرانی حضرت آیت الله صفایی مصادف با آغاز امامت حضرت مهدی (عج) و عمامه گذاری چند تن از طلاب حوزه علمیه امام خمینی بوشهر :



و در حقیقت، در زبور پس از تورات نوشتیم که زمین را بندگان شایسته ما به ارث خواهند برد.[1]

یکی از افتخارهای انسان معاصر امامت امام زمان (عج الله تعالی فرجه) است. تمام ائمه و اولیای الهی آرزو داشتند که امام زمان را درک کنند، لذا امام صادق (علیه السلام) فرمودند : اگر امام زمان را درک میکردم،در تمام عمرم او را خدمت میکردم[2]، وحضرت عیسی (علیه السلام) در زمان امام زمان (عج) رجعت و در کنار ایشان مبارزه میکنند و نماز را به امامت امام زمان در بیت المَقدَس اقامه میکند.

و به ما هم این افتخار نسیب شده که یکی از یاران امام زمان (عج) هستیم و در این زمان بسر میبریم.

در زمان غیبت ادیان و مذاهب و مکاتب انحرافی فوق العاده جامعه را هدف گرفته و بصورت مجازی ]و حقیقی[ مذاهب اسلامی را تخریب میکنند. در این شرایط ابتذال و انحراف، یک گروه متکفّل نجات انسان ها هستند و ]آن روحانیت و علما هستند[ لذا امام هادی (علیه السلام) میفرمایند: اولئک هم الافضلون عند الله عزّ و جلّ.[3]

شرایط کنونی جهان شرایط بسیار عجیبی است و جهان در آستانه تحول شگرفی است و این تحول در خاورمیانه و در جغرافیای خاورمیانه، خلیج فارس و درخلیج فارس، کشور ایران دارای این تحول عظیم جهانی است.

بعد از انقلاب جمهوری اسلامی ایران، شوروی سابق از هم پاشید، اینها برای اینکه یک قطب جهان را بگیرند اتحادیه تشکیل دادند و با آمریکایی ها جلسه گرفتند که جهان را به سلطه ی خودشان در آورند؛ یعنی جهان تبدیل به یک قطب شود و تمام نیرو را متوجه خلیج فارس کنند ولی مرتب شکست میخوردند و تضعیف قوا میشدند و همچنین رژیم صهیونسیتی شکست میخورد و آمریکا نیز در حرکت های سیاسی شکست میخوردو هیچ قدرت اقتصادیِ انحصاری اعمال نکرده مگر اینکه به ضررش بوده است.­­ و در این جهان ُ سرزمین ها دارند به اصلشان برمیگردند و روحانیت برچم هدایت استساحت مقدس امام زمان منتظر یک تحول در جهان است چون تا جهان تغییر نکند خداوند جهان را تغییر نمیدهد و آن زمانی که جهان آماده شد و زمینه های ظهور مهیا شد ُ خداوند ولی اش را ظاهر میکند.

امام غایب است ولی ما که ظاهر هستیم ُ باید کارهایی انجام بدهیم که امام زمان   میخواهد انجام بدهند و در راستای ]ولایتِ[ امام زمان باشد و این تجلی دارد در مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) و هر کس در خدمت مقام معظم رهبری باشد در آینده میتواند در خدمت امام زمان باشد و الا اگر در خدمت ولایت فقیه نباشد در کنار امام زمان هم نمیتواند خدمت کند.

 

 


[1] . «وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ» (105 انبیاء)

 [2] . لَوْ أَدْرَکْتُهُ‏ لَخَدَمْتُهُ أَیَّامَ حَیَاتِی. (الغیبه للنعمانی ص245)

[3] لَوْ لَا مَنْ یَبْقَى بَعْدَ غَیْبَةِ قَائِمِکُمْ ع مِنَ الْعُلَمَاءِ الدَّاعِینَ إِلَیْهِ وَ الدَّالِّینَ عَلَیْهِ وَ الذَّابِّینَ عَنْ دِینِهِ بِحُجَجِ اللَّهِ وَ الْمُنْقِذِینَ لِضُعَفَاءِ عِبَادِ اللَّهِ مِنْ شِبَاکِ إِبْلِیسَ وَ مَرَدَتِهِ وَ مِنْ فِخَاخِ النَّوَاصِبِ لَمَا بَقِیَ أَحَدٌ إِلَّا ارْتَدَّ عَنْ دِینِ اللَّهِ وَ لَکِنَّهُمُ الَّذِینَ یُمْسِکُونَ أَزِمَّةَ قُلُوبِ ضُعَفَاءِ الشِّیعَةِ کَمَا یُمْسِکُ صَاحِبُ السَّفِینَةِ سُکَّانَهَا أُولَئِکَ‏ هُمُ‏ الْأَفْضَلُونَ‏ عِنْدَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ. (الاحتجاج علی اهل اللجاج ج2 ص455)

۹۳/۱۱/۱۰
شاگرد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی